Kampania: Nie za późno, nie za wczas. Do poradni przyjdź na czas

29.05.2023

W poniedziałek, 29 maja w Sosnowieckim Szpitalu Miejskim ruszyła kampania edukacyjna, której celem jest skrócenie kolejek w poradniach i optymalne wykorzystanie dostępności lekarzy. Patronem kampanii jest Ministerstwo Zdrowia, a partnerami: Związek Szpitali Powiatowych Województwa Śląskiego, Narodowy Fundusz Zdrowia i Akademia WSB. W konferencji inaugurującej akcję wzięli udział Władysław Perchaluk, prezes Związku, Aneta Kawka, prezes Sosnowieckiego Szpitala Miejskiego oraz Katarzyna Michalik, prezes pszczyńskiego Szpitala Joannitas.

 

 

Choć wiedzą, że nie skorzystają z wyznaczonego terminu wizyty u specjalisty – nie zgłaszają tego. Wizyta się nie odbywa, lekarz czeka, termin przepada. A w miejsce nieobecnego pacjenta po poradę mógłby zgłosić się ktoś inny. Inni – choć wizytę u specjalisty mają zaplanowaną przykładowo na godz. 11:00, pojawiają się w poradni nawet kilka godzin przed czasem z nadzieją, że zostaną wcześniej przyjęci. To częste sytuacje w placówkach medycznych w Polsce i przyczyna zwiększania się kolejek, a czasami niepotrzebnych emocji. Można tego uniknąć w prosty sposób – wystarczy zapamiętać kilka prostych zasad komunikowanych w ramach kampanii.

 

W odpowiedzi na te ogólnopolskie wyzwania Sosnowiecki Szpital Miejski inicjuje kampanię pt. „Nie za późno, nie za wczas. Do poradni przyjdź na czas”. W jej ramach, z myślą o komforcie pacjentów oraz optymalnym wykorzystaniu dostępności lekarzy, placówki będą edukować, jak w prosty sposób można usprawnić i skrócić czas oczekiwania na przyjęcie w poradniach.

 

 

Poradnie specjalistyczne w naszym szpitalu cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony pacjentów. Choć obowiązuje w nich system zapisu na określoną godzinę w danym dniu, niektórzy pacjenci wychodzą z założenia, że wcześniejsze przyjście umożliwi im „przeskoczenie” obowiązującej kolejki. Tworzy to sztuczne kolejki, niepotrzebny tłok i stres u pacjentów. Chcemy w miły, grzeczny i sympatyczny sposób przypomnieć pacjentom o kilku prostych zasadach, które w efekcie poprawią ich komfort podczas wizyty w poradniach – mówi Aneta Kawka, prezes Sosnowieckiego Szpitala Miejskiego.

 

Przyczytaj więcej: Sosnowiecki Szpital Miejski.